LOADING CLOSE

Libidó-gyilkos ételek

Ha akadnak a libidót, szexuális vágyunkat fokozó ételek, akkor tudnunk kell azt is, hogy, vannak olyanok is, amelyektől éppenséggel csökken a nemi vágyunk.

Ez a hatás leginkább a férfiaknál mérhető. A „libido – gyilkos” ételek száma nem csekély, közülük most csak néhányat említünk.

Érdemes figyelemmel lennünk erre is.

Egy férfiaknak szánt „vágyölő” étrend leginkább elsózott ételekből, konzervekből, szójából, transzzsírsavakkal teli kekszekből, süteményekből, cukros italokból kellene, hogy álljon. De, ha a cél éppen az ellenkezője, akkor jól tesszük, ha kerüljük az alább felsorolt ételek túlzott fogyasztását.

  1. Só (NaCl)
    A nagymértékű sóbevitel jelentősen emelheti a vérnyomást, ami merevedési zavarokhoz vezet, amin aztán már a potencia növelő tabletták sem tudnak segíteni, mivel mellékhatásprofiljukban szerepel a vérnyomás növekedés lehetősége. Ezen oknál fogva kifejezetten veszélyes lehet magasvérnyomás betegségben szenvedőknél alkalmazásuk. Erre az alkalmazási előírás és a betegtájékoztató is felhívja a figyelmet.
  1. Szója
    A Harvard kutatásai szerint a nagymértékű (elsősorban fermentálatlan) szója fogyasztása azzal, hogy a benne lévő fitoösztrogén csökkenti a férfi nemi hormon, a tesztoszteron szintjét, merevedési zavarokhoz vezethet.
  1. Konzervek
    A konzervek műanyag bevonatából (és az ásványvizes palackokból, más műanyagokból) beoldódó ösztrogénhatású biszfenol-A (BPA) nagyobb kitettsége a férfiakban négyszer gyakoribbá teheti a merevedési zavarokat és hétszer gyakoribbá a magömléssel kapcsolatos problémákat.
  1. Transzzsírsavak
    Az élelmiszeriparban nagy mennyiségben használt transz-zsírsavak a szív érrendszeri megbetegedések okai lehetnek, márpedig a normális erekcióhoz egészséges keringés szükséges.
  1. Cukor
    A cukorbevitelt követő gyors vércukorszint emelkedés után a férfi nem hormon, a tesztoszteron szintje akár 25 százalékkal is csökkenhet. A tesztoszteron csökkenésével a vágy is csökken.
  1. Egyéb, fitoösztrogénben gazdag élelmiszerek

A növényi ösztrogéneket:

  • a hüvelyesek, például a lencse, a bab és a borsó, a vörös lóhere és
  • a babcsírák,
  • több gyümölcs, így az alma, a körte, a cseresznye, a papaja,
  • sokféle zöldség, a sárgarépa, a zeller, a petrezselyem, a retek, hagyma, a fokhagyma, az édeskömény, a rebarbara,
  • egyes olajos magvak, a lenmag, a mandula, a kesudió, a földimogyoró, a napraforgó és a tökmag, illetve
  • a teljes kiőrlésű gabonaliszttel készült termékek tartalmaznak.

A felsoroltak gyakoribb szerepeltetése az étrendben minden szempontból jó hatású és egészséges, változatos táplálkozást tesz lehetővé.

Kutatások nem szólnak ezen élelmiszerek hormonális rendszerünkre gyakorolt hatásáról, azonban jó tudni, hogy olyan hormon szerű molekulákat tartalmazhatnak, melyek – ha rövid időre is – ösztrogén receptorainkhoz kötődhetnek.

Az egyéni érzékenység is más és más lehet. Mindenesetre tartsuk észben a fenti információkat étrendünk kialakítása során.